
Spis fisk for helsens skyld
2011-01-27
Fisk er som kjent nyttig og en ny amerikansk studie publisert i Journal of American Medical Association, JAMA, gir økt støtte for påstanden.
Studiet slår bland annat fast att risikoen for å dø i hjerte-karsykdom minskes med nesten 40 prosent om man spiser en til to porsjoner fisk i uken. Mest nyttig fett av alle fisker konstateres opprettslaks å ha, den har mer enn dobbelt så mye omega-3 som den viltlevende laksen.



